Ez egy örök kérdés, amit mindig előszeretettel tesznek fel az újonc és a már meglévő edzettjeim is. S hogy miért? Én már rájöttem. Valahol a lelkünk mélyén mindannyian tudjuk, hogy a táplálkozáson van a hangsúly, de titkon reménykedünk: hátha a biológia törvényei a fejük tetejére állnak. Az ok prózai: egyszerűen imádunk enni.

Az evés az emberi élet egyik legnagyobb élvezete. Az étellel nemcsak tápláljuk a testünket, de egyben remek időtöltés is. Ha leülünk egy asztalhoz a barátainkkal, a családdal, étkezés közben jókat tudunk beszélgetni. A hab a tortán pedig az ízek élvezete, amihez semmi más fogható nincs.

Szóval szeretünk kajálni, és titkon reménykedünk, hogy a fenti kérdésre egyszer az lesz a válasz, hogy a mozgásnak van nagyobb szerepe, de nem. A sport csak 30 százalékot nyom a latba ebből a szempontból, míg a táplálkozás a maradék 70-et.

Nyilván hiába eszel úgy, ahogyan a diétázók nagykönyvében meg van írva, az is sokat számít, ha mondjuk heti 3-5 alkalommal beteszed a lábad az edzőterembe, és megdolgoztatod az izmaidat. Ez a tevékenység ad tónust ugyanis a testednek. Edzés nélkül nincs igazán szép, feszes, zsírtalan és izmos test.

Mit tehetsz hát? Először is fogadd el, hogy tényleg ennyire óriási szerepe van az étkezésnek. Hiszen látod is. Baromi nehéz beállítani a napi kalóriaszükségletedet, betartani pedig pláne, hiszen annyi de annyi csábítás vesz körül a nap folyamán. Hogy hol? A menzákon, a kollégáid sütis dobozaiban, amik feléd nyújtózkodnak kínálás során, de az üzletek csokis polcai, és a plázák pizzásai is hadat indítanak ellened. Ha jól körülnézel, azt látod, hogy szinte minden összeesküdött ellened, és azért, hogy még véletlenül se legyél jó formában…

Tipptár a diétás étkezésekhez

✅ Az, hogy valami diétás, ne jelentse feltétlenül azt, hogy íztelen is. Bánj bátran a fűszerekkel, és dobd fel a napodat!

D-O-B-O-Z-O-L-Á-S: enélkül nehezen fog menni. Egyszerűen muszáj látnod egy rendszert magad előtt, máskülönben könnyen összeeszel mindenfélét. Igen, ez azt is jelenti, hogy főznöd kell magadra, ami idő és energia, de csak megérdemelsz ennyit, hogy egészséges és fitt testben élhess, nemdebár?

✅ Kerüld a kísértéseket! Írj egy listát kíváncsiságból, hogy a nap folyamán merre szoktál járni, és mennyi minden leselkedik rád. Védd ki ezeket! Persze, nem tudsz mindent kikerülni. Boltba kell járni, és hiába hagyod ki az „Édességek” részleget, a kedvedért nem fogják eltüntetni a nasis polcot a pénztárak elől. Nem csak az izmaidat kell megacéloznod, edzened kell akaratra is. Ez a következő pont.

✅ A motivációd lebegjen mindig a szemed előtt!

 

Mindenkit más motivál a legjobban, de te ne bízd a véletlenre: válaszd ki helyesen. Ha ugyanis mások kedvéért akarsz lefogyni, egy idő után alábbhagy a lelkesedésed, és azt fogod mondani, hogy köszönöd, te ebből nem kérsz, hiszen te így is szereted magad, és akinek ez nem tetszik, az odébbállhat. Hihetetlenül megbocsátóak tudunk lenni magunkkal szemben.
Tegyél meg mindent az ügy érdekében: írj étkezési naplót, ragassz ki motivációs idézeteket a szobád falára, illetve háttérképnek készíts montázst az előtte-utána képekből (egyelőre az „utána” kép helyét hagyd üresen), kövesd a fitt ismerőseidet és példaképeidet a közösségi oldalakon, lájkolj be diétás étkezéssel kapcsolatos oldalakat.

Legyél megvalósító

A legnagyobb hiba az, ha csak ülsz az elméleti tudásodon, de semmit sem valósítasz meg belőle. Annyira okosak tudunk lenni fejben, de amikor cselekedni kell (mondjuk nem elvenni a polcról egy csokit, vagy ebédre csirkesalátát enni nokedli helyett), akkor már túl gyengék vagyunk. Pedig egyedül az hizlal, amit megeszel (na jó, egy kicsit a mozgásszegény életmód is, de az étkezés a nagyobb falat.)
A megvalósítás sikeréhez tudnod kell, min szoktál elcsúszni.

kaloriaszamolás

Utálsz kalóriát számolni? Senki sem kötelez rá, de akkor szerezz be egy profi étrendet, vagy rendelj diétás menüt!

Ki nem állhatod a húst, pedig minden diétában a fő helyen áll? Egy csomó mindennel tudod helyettesíteni, csak ki kell kérdezned a vegetáriánus, vagy vegán ismerőseidet. A zöldborsó például remek fehérjeforrás, de a szójából készült ételeket semmiképpen nem javaslom, a nagyon durva allergén hatásai miatt!

Speciális diétára van szükséged? Már vegán, glutén- és laktózmentes fehérjeporok, étkezést kiváltó diétás turmixok is léteznek, és egyébként is, gombamódra nyílnak a bioboltok. Szóval ne keress kifogást, hiszen egymillió válaszom van rá.

A kifogásgyártók egyik nagy kedvence az, hogy nincs idejük egészségesen étkezni. Ez most komoly? Sorozatot nézni, pletyizni a barátnőddel, csokit zabálni, állni a gyorsétteremben a kasszánál van? Ha ez utóbbit nézzük, akkor egy gyümölcs-, vagy zöldségsali, vagy egy jóízű, express fogyókúrás turmix akár hamarabb is elkészülhet, mire csúcsidőben megkapod a hamburgeredet és a sült krumplidat a gyorskajáldában.

 

A Szerzőről:

Keveházy Klementina vagyok, személyi és online edző, életmód és táplálkozási tanácsadó. 3 évig (2013-2015) versenyeztem sportmodell kategóriában, többször értem el dobogós helyezést Magyarországon és külföldön megrendezett versenyeken is. Személyi edzőként  4 éve dolgozom 2016 óta.  Célom a folyamatos fejlődés, tudásom tágítása és minél több képzés elvégzése, hogy a vendégeimnek a legjobbat nyújthassam mind táplálkozás mind pedig edzés terén.  Jelenleg a táplálkozástudományi ismereteimet bővítem, hogy az étrend elkészítésénél minél több felé terjedjen ki a tudásom.

MILYEN EGY EGÉSZSÉGES FOGYÓKÚRÁS ÉTKEZÉSI ALTERNATÍVA?

Minőségi fehérje alapú, magas tápértékű (vitaminokkal, ásványi anyagokkal, aminosavakkal dúsítva), de alacsony kalória tartalmú! Laktató és finom, így nem kell választanod a diéta és az ízek élvezete között!

A FEDBOND® EXPRESS NEM CSAK EGY fehérje turmix, hanem egy komplex súlycsökkentő* termék! Egy adag helyettesít egy főétkezést, tartalmazza a napi vitaminok nagy részét, és a súlycsökkentést segítő összetevőt* is!
– MELLETTE NEM KELL KOPLALNOD SEM –

Ismerd meg a FEDBOND® EXPRESS hármas hatását! [x]