A bélflóra állapota Рa mikrobiom és az elhízás kapcsolata mára tudományosan is elfogadottá vált

De mihez kezdj√ľnk ezzel a tud√°ssal?¬†√ĖsszegyŇĪjt√∂tt√ľk nektek a mikrobiom di√©t√°val, fogy√≥k√ļr√°val kapcsolatos cikkeket, tanulm√°nyokat, recepteket, tippeket, tan√°csokat, √©s term√©keket. A mikrobiom sokf√©les√©g√©t a magas rost- √©s alacsony sz√©nhidr√°ttartalm√ļ¬†di√©t√°s √©trend biztos√≠tja, errŇĎl √©s ilyenekrŇĎl olvashatsz oldalainkon. Ne feledd¬†a legfontosabbat:

segíts a szervezetednek természetesen!

ūüíĚ szeretettel, mikrobiomdieta.hu

mérlegelj

kiemelt írások

a vastagbél állapota
A nagy fehérjeigazság: tényleg fogysz, ha erre alapozod az étrendedet?

A nagy fehérjeigazság: tényleg fogysz, ha erre alapozod az étrendedet?

Ha olvast√°l m√°r fitneszmodellel k√©sz√ľlt interj√ļt, akkor val√≥sz√≠nŇĪleg tal√°lkozt√°l azzal a kijelent√©ssel, hogy a feh√©rjebevitelre fokozottan kell √ľgyelni. T√©ny, hogy en√©lk√ľl nem fogod el√©rni a c√©lod, de ez nem azt jelenti, hogy √©leted v√©g√©ig a csirkemellre, halakra √©s toj√°sra kell alapoznod a t√°pl√°lkoz√°sodat.

bŇĎvebben
Zsírok kontra szénhidrátok: tényleg el kell felejtened az egyiket, ha fogyni akarsz?

Zsírok kontra szénhidrátok: tényleg el kell felejtened az egyiket, ha fogyni akarsz?

Szinte 100 sz√°zal√©kig biztos vagyok benne: ha di√©t√°ba kezdesz, akkor k√©t egym√°ssal sz√∂ges ellent√©tben √°ll√≥ elvvel tal√°lod szembe magad. Az egyik a sz√©nhidr√°tokra, a m√°sik pedig a zs√≠rokra ki√°lt farkast. √Čs az adott t√°panyagot √ļgy √°ll√≠tja be, mint minden zs√≠rp√°rn√°k felelŇĎs√©t.

De biztos, hogy csak az egyik vagy csak a m√°sik a hib√°s, ha nem tudod leadni a felesleget?

MielŇĎtt lelkesen belev√°gsz az egyik sz√©lsŇĎs√©get t√°mogat√≥ di√©t√°ba, arra k√©rlek, hogy haszn√°ld a fejedet. √Čs olvasd el ezt a cikket, ami seg√≠t rendet tenni az inform√°ci√≥rengetegben.

bŇĎvebben
Melyiknek van nagyobb jelentŇĎs√©ge a fogy√°sban? A mozg√°snak vagy a t√°pl√°lkoz√°snak?

Melyiknek van nagyobb jelentŇĎs√©ge a fogy√°sban? A mozg√°snak vagy a t√°pl√°lkoz√°snak?

Ez egy √∂r√∂k k√©rd√©s, amit mindig elŇĎszeretettel tesznek fel az √ļjonc, √©s a m√°r megl√©vŇĎ edzettjeim is. S hogy mi√©rt? √Čn m√°r r√°j√∂ttem. Valahol a lelk√ľnk m√©ly√©n mindannyian tudjuk, hogy a t√°pl√°lkoz√°son van a hangs√ļly, de titkon rem√©nyked√ľnk: h√°tha a biol√≥gia t√∂rv√©nyei a fej√ľk tetej√©re √°llnak. Az ok pr√≥zai: egyszerŇĪen im√°dunk enni.

bŇĎvebben
hírlevél embléma
A rostban gazdag √©trenddel seg√≠thetj√ľk a j√≥ b√©lbakt√©riumok mŇĪk√∂d√©s√©t ‚Äď Dr. Tak√°ts Alajos a Mokk√°ban

A rostban gazdag √©trenddel seg√≠thetj√ľk a j√≥ b√©lbakt√©riumok mŇĪk√∂d√©s√©t ‚Äď Dr. Tak√°ts Alajos a Mokk√°ban

‚ÄčBefoly√°solhatj√°k a tests√ļlyunkat a beleinkben √©lŇĎ bakt√©riumok – √°ll√≠tj√°k egyes kutat√°sok. A b√©lfl√≥ra fontos r√©sze szervezet√ľnknek, ha nincs eg√©szs√©ges egyens√ļlyban, f√°radtt√° √©s betegg√© is tehet. A TV2 Magyarorsz√°g Mokka c√≠mŇĪ reggeli besz√©lgetŇĎs mŇĪsor√°ban Dr. Tak√°ts Alajos besz√©lt a b√©lfl√≥ra regener√°l√°s√°nak fontoss√°g√°r√≥l.

bŇĎvebben
Mikrobiom diéta: táplálkozás és immunitás

Mikrobiom diéta: táplálkozás és immunitás

Az Orvostov√°bbk√©pzŇĎ Szemle Online v√°ltozata az Amerikai Gasztroenterol√≥giai T√°rsas√°g foly√≥irata, a Gastroenterol k√ľl√∂nsz√°m√°r√≥l √≠r, amelyben egy tanulm√°ny √∂sszefoglalja, milyen m√≥don befoly√°solj√°k √©lelmiszereink a b√©lrendszer√ľnkben √©lŇĎ bakt√©riumok √∂sszet√©tel√©t, ezen kereszt√ľl pedig immunrendszer√ľnk mŇĪk√∂d√©s√©t. Aki szeret a tudom√°nyos megalapozotts√°gnak is ut√°naj√°rni, mindenk√©ppen olvassa el.

bŇĎvebben
Bélbaktérium: barát és ellenség

Bélbaktérium: barát és ellenség

A b√©lbakt√©riumok ar√°ny√°nak v√°ltoz√°sa okozza az elh√≠z√°st, a magas v√©rnyom√°st, a cukorbertegs√©get √©s sok esetben a r√°kot is, a leg√ļjabb kutat√°sok szerint. Vannak ugyanis j√≥ √©s rossz b√©lbakt√©riumok, ezek az anyagcser√©t is j√≥ vagy rossz ir√°nyban befoly√°solhatj√°k. Szem√©lyre szabott b√©lbakt√©rium vizsg√°lattal √©s az ev√©si szok√°sok √°talak√≠t√°s√°val vissza lehet ford√≠tani a k√≥ros folyamatokat, mondja k√©t magyar orvos.

bŇĎvebben

Sztorizgató

√Črdekes √©s n√©ha megh√∂kkentŇĎ cikkeket, h√≠reket szeml√©z√ľnk, √©s osztogat√°sra aj√°nlunk √ļjszerŇĪ kialak√≠t√°s√ļ tall√≥z√≥nkban.

¬ę¬Ľ
Pöccintéssel, legyintéssel navigálhatsz a hírekben, mint ahogyan azt megszokhattad már az insta-sztorikban is
FATBOND orsz√°gszerte 2020 √ľzletben [x]

FATBOND orsz√°gszerte 2020 √ľzletben [x]

Fogy√≥k√ļra eset√©n hat√©kony seg√≠ts√©g a FATBOND ‚Äď Pr√≥b√°ld ki Te is! Klinikailag bizony√≠tott fogyaszt√≥ hat√°s term√©szetes √∂sszetevŇĎkkel, orvostechnikai eszk√∂z.

Mik azok a prebiotikumok?

Mik azok a prebiotikumok?

az eg√©szs√©ges b√©lfl√≥ra egyens√ļly√°nak vissza√°ll√≠t√°s√°ban – √©s fenntart√°s√°ban ny√ļjtanak seg√≠ts√©get, az√°ltal, hogy a norm√°l bakt√©riumokat, azaz a PRObiotikumot t√°pl√°lj√°k. R√∂viden: a probiotikum premiotikumot fogyaszt.
teh√°t,
a prebiotikum az a term√©szetes √©lelmiszer(√∂sszetevŇĎ), amely v√°ltozatlan form√°ban k√©pes eljutni a vastagb√©lig (az em√©sztŇĎrendszer felsŇĎbb szakaszain √°thaladva, nem bontja azokat semmilyen enzim).